Algemene voorwaarden 2023

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingen/rituelen en massages die worden uitgevoerd in de praktijk van Vianen en Zoetermeer.

 

Contactgegevens:

Zoetermeer:

Van Coehoornschans 18

2728 ET Zoetermeer (ZH)

 

Vianen:

Margaretha van Borselenstraat 25

4133 HS Vianen (Ut)

 

 

Y. Balance / Y. Beauty Vianen - Zoetermeer

Telefoonnummer:              06-30319214 (tevens whatsapp en sms)

Mailadres:                            salon@ybeauty.nl

                                               y.beauty@hotmail.com

                                               TCM@ybalance.nl

Kvk:                                        53242602

BTW ID:                                 NL 002244114B96

 

Inhoud

Contactgegevens: 1

1.    De Praktijk. 2

2.    Aansprakelijkheid. 2

3.    Korting. 2

3.1 Bonnen via deerde. 2

4.    Betalen. 3

4.1 Abonnement 3

5.    De behandelingen/rituelen en massages. 3

5.1 TCM behandelingen. 4

6.    Afspraak maken. 4

6.1 Afspraak afzeggen. 4

7.    Producten. 5

7.1 Aanschaf producten. 5

7.2 Retour 5

8.    Vergoedingen TCM behandelingen. 6

9.    Klacht- en tuchtrecht TCM behandelingen. 6

 

1. De Praktijk

De praktijk in Vianen en Zoetermeer zijn gevestigd op de eerste verdieping van een woonhuis in een woonwijk. Tegenover de locatie vind u gratis parkeer gelegenheid. In de praktijk is een professionele schoonheidsspecialist aanwezig die is opgeleid tot het uitvoeren van verzorgende, huid verbeterende en ontspannen behandelingen, lichaamsbehandelingen, ontspanningsmassages, hotstone massages, Chinese tuina massages, Tuina therapie en Chinese acupunctuur. Indien u last heeft van hoofdluis of zeer besmettelijke aandoening, herpes, griep ect verzoek ik u om de afspraak tijdig te verzetten.

 

2. Aansprakelijkheid.

De praktijk is aansprakelijk voor alles wat binnen de praktijk gebeurt zolang de klant zich houd aan de voorwaarde die vooraf dan wel na de behandelingen worden uitgelegd. Wanneer een klant tegen advies in toch op eigenwijzen handelt is dit op volledige verantwoording van de klant. Allergieën, medicijnen, medische behandelingen ect. die niet worden vermeld en lijden tot reacties vallen onder de verantwoording van de klant. De klant mag altijd informeren wanneer klachten opdoen, er zal dan samen worden gekeken naar een oplossing. Reacties die later dan 48 uur na de behandeling plaats vinden staan los van behandelingen die zijn uitgevoerd.

 

3. Korting

Korting kunt u verkrijgen met een geldige bon die door de praktijk erkent is en binnen de bestedingstermijn valt. Korting kan niet worden toegepast op vaste lage prijs behandelingen/rituelen, welkom/introductie behandelingen, seizoensrituelen, producten, therapeutische behandelingen of in combinatie met andere bonnen/kortingen. Eventuele extra voorwaarde of uitzonderingen kunnen op de betreft bon of in de voorwaarde van deze bon vermeld staan.

 

3.1 Bonnen via deerde.

Bonnen die u bij een deerde partij heeft aangekocht dient u bij het maken van de afspraak te melden samen met de geldige bon code die op deze bon van toepassing is. Zonder geldige bon code is het niet mogelijk om een afspraak in te plannen. Komt u in de praktijk met een bon die niet geldig is dan worden de volledige kosten van de betreft behandeling in rekening gebracht en dient in de praktijk te worden voldaan. Bij hinder van uw afspraak wordt er van uw verwacht 48 uur voor de afspraak de behandeling te annuleren. Annuleert u de behandeling te laat of niet dan wordt uw bon als reeds besteed beschouwd en kunt u voor deze bon geen afspraak meer maken. Indien dit vaker voorkomt zullen ook de kosten van minimaal 50% tot 100% van de behandeling in rekening worden gebracht. U kunt met deze bonnen geen gebruik maken dan therapeutische behandeling, dit betekend dat behandeling bij gebruik van een bon niet gedeclareerd kunnen worden bij de zorgverzekering.

 

De schoonheidsbon en schoonheidscheque zijn in de maand december niet geldig.

 

4. Betalen.

Er zijn verschillende mogelijkheden om te betalen. In de praktijk kan alleen contant of via betaalverzoek/betaallink/QR code betaald worden. Daarnaast wordt de VVV cadeaukaart en bon geaccepteerd als betaalmiddel. U kunt er ook voor kiezen om per factuur of abonnement uw betaling te voldoen, na de behandeling wordt de factuur via de mail gestuurd. De factuur dient binnen 7 dagen te worden voldaan volgens de gegeven aangegeven op de factuur. Wanneer een factuur niet binnen 14 dagen betaald is wordt er een herinnering gestuurd. 30 dagen na factuurdatum wordt er een boete rente over het openstaande bedrag gerekend, meer informatie hierover vind u op de factuur.

 

4.1 Abonnement

Het is mogelijk om een abonnement af te sluiten, zo betaald u een vast bedrag per maand. Een abonnement wordt volledig aangepast op uw wensen, het maandbedrag kan dan ook per persoon verschillen. Elke betaling wordt verwacht rond de 1e tot 7e van de maand. Bij wanbetaling wordt er boete rente inrekening gebracht, bij herhaling kan de praktijk besluiten het abonnement te bevriezen of geheel te annuleren zonder terugbetaling. Meer informatie kunt u opvragen of vinden in de algemenen voorwaarden van de abonnement.   

Therapeutische behandelingen kunnen niet opgenomen worden in een abonnement, dit betekend dat behandelingen niet gedeclareerd kunnen worden bij de zorgverzekering.

 

5. De behandelingen/rituelen en massages.

Alle behandelingen/rituelen en massages worden uitgevoerd door een professionele schoonheidsspecialiste/masseur die hiervoor is opgeleid. Alle behandelingen/rituelen en massages worden uitgevoerd met verantwoorde producten die passen bij uw huid of klacht/probleem. Het kan gebeuren dat op de dag van de afspraak de door u gekozen behandeling/ritueel of massage wordt afraden wegens de huidconditie/medische toestand/gezondheid van klant en/of behandelaar. De behandeling/ritueel en massages zijn samengesteld in een algemeen opzicht, het is altijd mogelijk om zelf een behandeling/ritueel of massage samen te stellen of naar wens aan te passen, dit kan extra kosten met zich mee brengen en wordt voor de behandeling besproken. Indien u de behandeling/ritueel of massage wilt aanpassen dient u dit bij het boeken van de afspraak aan te geven zodat dit mee geplant kan worden in de agenda. Bij het boeken van extra’s tijdens de behandeling/ritueel zoals harsen, epileren, verven ect (lossen behandelingen) of tijdens een massage zoals hotstone, cupping, penseel, gua sha ect. dient u dit bij het boeken van de afspraak aan te geven.

 

5.1 TCM behandelingen

Onder TCM behandelingen vallen Tuina therapie en Chinese acupunctuur. Behandelingen worden uitgevoerd door een TCM therapeut die hiervoor is opgeleid. De behandeling wordt afgestemd op uw klachten/problemen. Het verloop van de behandeling wordt vooraf besproken, het kan zijn dat niet elke behandeling het zelfde verloopt. Naast de behandeling krijgt u advies voor thuis om een zo goed mogelijk resultaat te behandeling. Er wordt dan ook volledige inzet van u verwacht. Het is van belang dat u alle medische gegevens deelt met de therapeut, het is dan ook van belang dat u eventuele nieuwe medische informatie met de therapeut deelt. Wanneer de er complicaties optreden door nalatigheid in de medische gegevens is de cliënt verantwoordelijk. De therapeut mag geen advies geven over gebruik van medicatie en dosering hiervan. In sommige gevallen kunt u het advies krijgen eerst te overleggen met uw arts of specialist, dit is uiteraard uw eigen verantwoording. Therapeutische behandeling worden mogelijk vergoed door uw zorgverzekering onder de noemer, alternatieve geneeswijzen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw eigen verzekeringsmaatschappij.

 

6. Afspraak maken

Afspraak voor een behandeling/ritueel of massage worden minimaal 24 uur voor de afspraak gemaakt. Afhankelijk van de drukte kan het zijn dat u niet de zelfde week of maand nog terecht kunt. Hoe eerder u een afspraak maakt hoe meer zekerheid u heeft dat het plekje er nog is.

De praktijk in Vianen en Zoetermeer hebben ieder eigen openingstijden. Het kan soms gebeuren dat deze openingstijden afwijken. Wanneer u een afspraak wilt maken op een andere dag dan de openingstijden kunt u dit aanvragen, indien u hier speciale redenen voor heeft kan het zijn dat de praktijk instemt om voor u open te gaan. De praktijk is niet verplicht om op uw verzoek in te gaan. Het kan zijn dat er een toeslag wordt berekend wanneer u buiten de openingstijden een afspraak wilt maken (de toeslag kan afhangen van de locatie, dag, tijdstip en behandeling) en wordt vooraf besproken.

 

 

6.1 Afspraak afzeggen.

Wanneer de afspraak niet door kan gaan dient dit 48 uur voor de afspraak doorgegeven te worden via de mail, whatsapp, sms of telefoongesprek (wanneer de telefoon niet wordt aangenomen dient u een ander contact middel te gebruiken, tijdens behandelingen en buiten openingstijden wordt de telefoon niet aangenomen). 

Wanneer u op de dag van de afspraak niet aanwezig bent wordt u gebeld en/of gemaild. Bent u niet aanwezig of bent u later dan 48 uur met het afzeggen van uw afspraak dan wordt er 50% van de totaal kosten van de afspraak per factuur in rekening gebracht. Dit bedrag dient binnen 7 dagen voldaan te worden. Wanneer nu meermaals te laat of niet annuleert zal de behandeling 100% in rekening worden gebracht. 

 

7. Producten

Alle producten in de praktijk zijn uitsluiten van professionele kwaliteit en voldoen aan de gezondheidsnormen. De producten zijn geen geneesmiddel en worden alleen verkocht op advies van de schoonheidsspecialiste. Een product dat niet geschikt is voor uw huid zal niet aan u verkocht worden. Bij aanschaf wordt uitgelegd hoe het product dient te gebruiken. Wanneer producten tegen het advies anders worden gebruikt bent u zelf verantwoordelijk voor de gevolgen. Producten mogen zonder overleg met schoonheidsspecialist niet worden gecombineerd met andere producten en/of merken. Bij medische achtergrond kan het zijn dat u het advies krijgt eerst te overleggen met de (huis/behandelend)arts voor u de producten aanschaft (uiteraard is dit uw eigen verantwoording). Bij reactie op de huid dient u gelijk contact op te nemen met de praktijk zodat we samen kunnen kijken of het product de oorzaak kan zijn en wat u moet doen om de reactie te kalmeren. Bij hevige reactie kan het product na overleg met de importeur worden teruggenomen.

 

7.1 Aanschaf producten.

Na advies van de schoonheidsspecialiste kunt u er voor kiezen om de producten aan te schaffen. U doet dit uit eigen wil echter wel met de keuze van de juiste producten op advies. De producten worden in de praktijk gekocht en contant of via betaalverzoek/QR code betaald. Wanneer u vaste klant bent in de praktijk is het mogelijk om producten ook via factuur (binnen 7 dagen na aanschaf) of abonnement te betalen. Is een product niet op voorraad dan kan het soms even duren voor het weer in de praktijk is. Wilt u zeker weten dat uw product er is geef dit dan 10 dagen voor aanschaf aan zodat uw product kan worden vastgehouden of nog kan worden besteld indien mogelijk. Producten kunnen alleen in de praktijk worden gehaald. Producten worden niet per post verstuurd tenzij u het risico, verpakking en verzendkosten voor eigen rekening neemt.

 

7.2 Retour 

Producten kunnen niet worden geretourneerd tenzij de verpakking nog helemaal dicht, in originele staat is en er representatief uitziet. In overleg kan het product dan binnen 14 na aankoop worden geretourneerd.

U ontvangt het bedrag dat u heeft betaald retour via de betaalwijze waarmee u heeft betaald. U mag het bedrag ook verrekenen met een behandeling/ritueel of massage.

Producten worden niet retour genomen wanneer u tegen het advies toch het product aan heeft willen schaffen. 

Alleen producten die in deze praktijk zijn gekocht kunnen geretourneerd worden.

 

 

 

8. Vergoedingen TCM behandelingen

Y. Balance is lid van de beroepsvereniging VBAG, Dit betekend dat de praktijk voldoet aan alle eisen die zijn gesteld door de Nederlandse zorgverzekeraars. TCM behandelingen kunnen vaak (gedeeltelijk) vergoed worden door je zorgverzekeraar, afhankelijk van uw aanvullende verzekering. Neem contact op met je zorgverzekeraar voor meer informatie over de vergoedingen.

Deze vergoedingen zijn alleen van toepassing op TCM therapeutische behandelingen. Dit betekend dat ontspanningsmassages, cosmetische behandelingen, producten of andere niet medische behandelingen niet vergoed worden door de zorgverzekeraar.

Het is niet mogelijk ook cadeaubonnen aan te schaffen die vergoed worden ongeacht de beschrijving die op de bon staat.

Voor TCM therapeutische behandeling ontvangt u na de behandeling een factuur die u bij de zorgverzekeraar kan declareren.

 

9. Klacht- en tuchtrecht TCM behandelingen

Mocht u onverhoopt ergens ontevreden over zijn en we komen er samen niet uit, dan kunt u ondersteuning krijgen of eventueel een klacht indienen via deze organisatie. Voor klachten- en tuchtrecht verwijs ik u graag door naar https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/

 

 

 

 

 

 

Deze overeenkomst is op voorbehoud van schrijf -en taalfouten. In overleg met de klant en praktijk kan het voorkomen dat sommige voorwaarden anders zijn. Deze voorwaarden zijn door beide partijen goedgekeurd.